søndag den 19. juni 2016

13. juni 2016 - Rüdesheim

Det var en dejlig morgenmad og jeg tog mig god tid. Jeg købte togbillet til Rüdesheim. Billetten koster 2€ hver vej, men toget går kun hver time, så jeg nåede lige at se lidt af Assmannshausen forinden. Jeg travede gennem straks efter at jeg stod af toget. Her er fyldt af pensionister og/eller japanere. De sidstnævnte er tydeligvis fascineret af tysk kitch. Jeg vidste, at der i den anden ende af byen er en fantastisk vinhandler og vinproducent, Georg Breuer. Jeg fandt den og blev taget imod af en svensk pige med dansk far, så hun forstod dansk og jeg forstår det meste svensk. Jeg behøvede heller ikke her tale tysk. Hun opdagede hurtigt, at jeg vidste hvad jeg snakkede om, når det gælder vin, så jeg fik lov at smage forskellige ”lagen” og i forskellige årgange. Utrolig interessant. Lige da, var jeg ikke i tvivl om at Reingau laver verdens bedste Riesling. Jeg fotograferede vinene til Vivino og kunne se at prisen efterhånden steg til omkring 800kr per flaske. Nå, jeg købte ingen. Jeg har ikke plads i motorcykeltaskerne.

Jeg var ved at blive sulten, så jeg ind mod byen igen. Jeg havde set, at jeg kunne købe ”Flammenkuchen”. Den smagte godt og så med en lille flaske Riesling. Jeg har set byen før, så jeg ville egentlig bare hjem til hotellet igen. Gårsdagens strabadser sad stadig i mig. Derhjemme skrev jeg dagbog og tog en ”morfar” lidt på forhånd. Vejret artede sig heller ikke, så resten af aftenen forblev jeg på hotellet og på værelset. Jeg så DR TV om skyderiet i Orlando.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar